Heb jij ook het idee dat alle aandacht naar de concurrentie gaat en dat jij met jouw bedrijf maar moeilijk jouw plekje in deze hevige strijd weet te vinden? Soms kan het als bedrijf best lastig zijn om op te vallen tussen alle hevige concurrentie. Hoe goed je je best ook doet, het lijkt er keer op keer op dat de concurrenten er met de trofee (lees: nieuwe klanten) vandoor gaan. Maar dat is misschien niet het enige probleem waar je tegenaan loopt. Wanneer je niet goed oplet en te weinig aandacht geeft aan je bestaande klanten, bestaat er ook nog de kans dat zij de overstap maken naar de concurrent. En dat wil je uiteraard al helemaal voorkomen! Want bestaande klanten binden is nog steeds lastiger dan nieuwe klanten vinden. Benieuwd hoe jij als bedrijf kunt opvallen tussen al die concurrenten? Lees dan snel verder!
Zorg dat je overal zichtbaar bent, offline én online
Je hebt bedrijven die zich helemaal inzetten op online marketing, maar je hebt ook nog steeds bedrijven die de voorkeur geven aan offline marketing. Ongeacht het product dat je verkoopt of de service die je aanbiedt en de doelgroep van jouw bedrijf, doe je er goed aan om ervoor te zorgen dat je zowel offline als online goed zichtbaar bent. Jouw doelgroep moet jou niet alleen op straat tegenkomen, bijvoorbeeld wanneer ze door de winkelstraten lopen of onderweg zijn naar hun werk, maar ook wanneer ze ’s ochtends vroeg of ’s avonds na het werk nog snel even hun social media checken. Een goede mix tussen offline en online marketing is the key wanneer je wilt opvallen.
Goedkope vorm van marketing? Deel bedrukte relatiegeschenken uit!
Ben je nog op zoek naar een goedkope vorm van marketing? Deel dan bedrukte relatiegeschenken uit. Relatiegeschenken kun je bij diverse gelegenheden uitdelen, zoals op congressen, evenementen, beurzen en open dagen. Laat eens katoenen tassen, pennen en notitieboekjes of bekers bedrukken bij een aanbieder als Loopper. Het uitdelen van dit soort giveaways kan de zichtbaarheid en naamsbekendheid van jouw bedrijf een enorme boost geven. En het hoeft dus eens niet zo duur te zijn. Win-win!
Een unieke huisstijl en een pakkende slogan geven jou een voorsprong
Wist je dat de succesvolste bedrijven een unieke huisstijl en een pakkende slogan hebben? Je kunt namelijk nog zo je best doen om op te vallen, wanneer jouw bedrijf niet blijft ‘hangen’ in het geheugen van jouw doelgroep, dan zijn al die inspanningen waarschijnlijk voor niets. Probeer een 13-in-een-dozijn huisstijl en slogan te voorkomen, maar maak er iets unieks en pakkends van. Iets waardoor er bij mensen meteen een lampje gaat branden wanneer ze die huisstijl of slogan zien en waarbij ze direct de link weten te leggen naar jouw bedrijf en hopelijk ook een positieve eerdere ervaring. Een unieke huisstijl en een pakkende slogan zijn ontzettend belangrijk en geven jouw bedrijf een voorsprong op de concurrentie.